Skip to main content

Wij moedigen #TeamNL op weg naar Rio aan tijdens de Olympic Day

Opdrachtgever: Kidsweek | NOC*NSF

#TeamNL op weg naar Rio. Kinderen kennis laten maken met TeamNL, de Olympic Day en de Olympische Spelen.

Over NOC*NSF

Het NOC*NSF is een Nederlandse sportorganisatie met als doel de sport in Nederland te bevorderen. Kidsweek is een Nederlandse weekkrant voor kinderen. Zij sloegen de handen ineen om kinderen enthousiast te maken over de Olympische Spelen en de Olympic Day.

De Olympic Day is een internationale feestdag ter ere van het instellen van de moderne Olympische Spelen. Het NOC*NSF organiseert deze dag in Nederland.

De opdracht

Ons werd gevraagd om een Olympische krant te maken en de aankleding van de Olympic Day te verzorgen.

Met de krant wilden we kinderen niet alleen enthousiasmeren maar ook informeren. Wanneer kinderen meer weten over de Olympische spelen zullen ze automatisch ook enthousiaster worden. Kinderen informeren doe je natuurlijk niet alleen door informatieve teksten maar juist ook door interactieve elementen. Daarom vulden we het magazine met kennis, interviews, puzzels en quizen.

Voor de aankleding van de Olympic Day op het Haagse strand hebben we de opdracht gekregen om spandoeken te maken. Ook hier hielden we interactiviteit in ons achterhoofd. Bij de entree naar de Olympic Day vormden de spandoeken een speciale Olympic Road met leuke en interactieve quiz-vragen.

Onze aanpak

De eerste stap is om met alle partijen bij elkaar te komen en de uitgangspunten en doelstellingen te bespreken. Vervolgens hebben we bekeken welke beschikbare materialen al voorhanden zijn en wat een realistische planning is. 

Nadat alles voor alle partijen helder was starten we met de ontwerp- en creatiefase.  In deze fase maakte een van onze creatives de eerste schetsen voor de Olympische Krant en de spandoeken. Onze studio werkte vervolgens de schetsen uit voor de productiefase. Hierbij hielden we goed contact met de verschillende producenten om uiteindelijk tot een succesvolle en tijdige levering van de Olympische Krant en spandoeken te komen. Met als resultaat een geslaagde Olympic Day vol enthousiaste kinderen die niet konden wachten om naar de Olympische Spelen te kijken.

Dienst

  • Strategie
  • Concept
  • Creatie

Deliverables

  • Print (magazine)
  • POS (spandoeken)

Nog meer RUBIX!
in je leven

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en innovaties? Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg maandelijks de nieuwste updates en unieke inzichten om jouw campagne tot een succes te brengen.